مقاله ها

  نسل‌شناسی؛ شرحی بر نسل هزاره و Z

بررسی پژوهشگران موسسه پیو نشان می‌دهد که گروه‌های نسلی ابزاری در اختیار پژوهشگران است تا تغییرات دیدگاه و نگرش در طول زمان را تحلیل نمایند

اقتصاد توجه؛ توجه به اقتصاد رسانه

بنابراین منابع درآمدی رسانه‌ها عموما به دو دسته طبقه‌بندی می‌شود؛ فروش مستقیم به مخاطب هدف، یا تبلیغات. رسانه‌ها به طور کلی از ترکیبی از هر دو منبع استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، مخاطبان رسانه‌ها یا پول بیشتری می‌پردازند تا تبلیغات کمتری ببینند، و یا حاضرند محتوای رایگان دریافت کنند ولی در عوض تبلیغات بیشتری پیش رویشان باشد.

راهنمایی برای موفقیت روابط عمومی در سال جدید

روابط عمومی مشخص می کند که چگونه یک شرکت باید  با ذینفعان ارتباط برقرار کند. تمامی شرکت ها فارغ از اندازه و نوع صنعتشان، به روابط عمومی نیاز دارند. چرا؟ زیرا امروزه مشتریان می خواهند به برندهایی که از آنها خرید می کنند، اعتماد داشته باشند، و هیچ چیزی بهتر از روابط عمومی قادر نیست که اعتماد سازی کند و اعتماد نسبت به برند و شرکت را تقویت کند.

ارتباط با کارمندان، مشتریان و ذینفعان در دوره کرونا

کسب و کارها هنگامی اثرات شیوع ویروس کرونا را درک می کنند که کارمندان و یا مشتریان آنها مجبور شوند در خانه بمانند و یا خود را قرنطینه کنند. استراتژی های ارتباطی در مدیریت ارتباطات بحران در این شرایط اهمیت خود را بیش از پیش نشان می دهد. در زمان بحران، حفظ صدای برند متمرکز و آرام، باز نگاه داشتن کانال های ارتباطی با مشتریان، اعضای تیم و ذینفعان بسیار حیاتی است.

سه نکته برای همسو سازی شبکه های اجتماعی و روابط عمومی

صنعت روابط عمومی در ابتدای استفاده از شبکه های اجتماعی کم و بیش ایده های مختلف را امتحان می کرد تا ببیند کدامیک جواب می دهد. اما امروزه بدون بهره گیری از شبکه های اجتماعی نمی توانید به تبلیغ کسب و کارتان فکر بکنید.

گرایش های جدید در روابط عمومی های مدرن

کارکرد روابط عمومی های مدرن در مقایسه با روابط عمومی های سنتی طی سال های گذشته متحول شده است. امروز در مقایسه با گذشته که با بَنِرها، تلویزیون، و تبلیغات هوشمندانه بازاریابی روبرو بودیم، تغییرات شگرفی در عرصه روابط عمومی به وقوع پیوسته است. چنانچه شرکت ها و سازمان هوشیار نباشند ممکن است از این تحولات جا بمانند.

تفاوت میان روابط عمومی و بازاریابی (مارکتینگ)

فعالیت های روابط عمومی در یک سازمان یا یک شرکت با فعالیت های بازاریابی (مارکتینگ) تفاوت های اساسی دارد، این دو فعالیت یکی نیستند چراکه فعالیت های روابط عمومی حول محور بِرَند به معنای کلی آن می چرخد، و فعالیت بازاریابی متمرکز بر فروش محصولات و خدمات است.

روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی به معنی مدیریت انتشار و جریان اطلاعات از یک فرد یا سازمان به عموم مردم است. حتما برای شما هم پیش آمده است که به سختی مفهوم روابط عمومی و یا کارهایی را که در این حوزه انجام می دهید را بتوانید برای دیگران شرح دهید. در اینجا چند نکته ضروری راجع به روابط عمومی عنوان می شود که می تواند در شرح فعالیت های روابط عمومی برای دیگران کار را آسان کند:
Scroll to top