کتاب «پالس» منتشر شد

اینترنت بزرگترین منبع دانش بشری، علائق، و تمامی فعالیت هایی است که بشر تا کنون ایجاد کرده است. اما تا کنون این ابزار قدرتمند به شکل گسترده ای مهجور مانده است. داگلاس هوبارد در این کتاب نشان می دهد که چگونه می توان از پتانسیل های بسیار گسترده اینترنت و تلفن های همراه برای اندازه گیری داده ها و رویه ها به شکلی مقرون به صرفه و در زمان واقعی استفاده کرد. جمع آوری اینگونه اطلاعات به صورت سنتی میلیون ها دلار هزینه و هفته ها و ماه ها زمان خواهد برد.

داگلاس هوبارد، نویسنده کتاب پالس از مثال هایی در جهان واقعی استفاده می کند تا نشان دهد چگونه یک متخصص بیماری های واگیردار کانادایی با ردیابی عبارت های جستجو شده در گوگل درباره “نشانه های سرماخوردگی” موفق شد همه گیری این بیماری را پیش از مسئولان بهداشت کانادا تشخیص دهد. این موفقیت موجب ایجاد ابزار “Flu Trends” در گوگل شد.

همچنین هوبارد نشان می دهد چگونه ردیابی نظرات داده شده بر روی توئیت های مربوط به فیلم هایی که در آینده اکران می شوند، به شکلی قابل اعتماد می تواند فروش فیلم ها را بهتر از هر روش دیگری پیش بینی نماید.

در بخش دیگری از کتاب پالس می خوانید که چگونه تعداد عبارت “بیکاری” که در آمریکا در گوگل جستجو شده بود، با آمار منتشر شده از بیکاری این کشور که توسط اداره کار تهیه می شود مطابقت می کند. آمار اداره کار آمریکا ماهانه و براساس نمونه گیری از 60 هزار خانوار تهیه می شود در حالیکه اطلاعات ابزار Google Trends به صورت هفتگی و رایگان ارائه می شود.

نویسنده کتاب پالس در این کتاب نشان می دهد چگونه ردیابی نظراتی که روی توئیت ها گذاشته می شود نتایج تقریبا یکسانی با نظرسنجی های سیاسی و یا نظرسنجی های اقتصادی مانند نظرسنجی های Gallup برجای می گذارد، به جز اینکه نتایج حاصل شده در توئیتر در زمان حال و رایگان قابل دسترس هستند.

با استفاده از ردپای دیجیتالی نزدیک به دو میلیارد کاربر اینترنتی، مدیران می توانند در میان اطلاعاتی که آنا (real time) تولید می شوند کاوش کنند تا از این راه تغییر اساسی در روند تصمیم گیری در مهمترین موضوعاتی که در دولت یا تجارت با آن روبرو می شوند، ایجاد کنند. شما با دسترسی آنی به داده های خام و تنظیم آن بر اساس روش های سنتی می توانید شیوه های پیش بینی رویه ها، و بهره وری سازمان خود را بهبود بخشید. همچنین شما فرامی گیرید که چگونه رویه ها، مخاطرات، و فرصت ها را ردیابی کنید.

کتاب پالس به تازگی با ترجمه سجاد موسوی راضی، بنیانگذار پادکست PR Pros (پی آر پروز) توسط نشر رسانش نوین روانه بازار نشر شده است.

داگلاس هوبارد مخترع Applied Information Economics (AIE)، روشی برای اندازه گیری است که موجب تحسین وی از سوی موسسات Gartner Group، Giga Information Group، و Forrester Research شده است. وی متخصصی بین المللی و  شناخته شده در زمینه اندازه گیری های پیچیده و کاربرد روش های کمی در موضوعات پیچیده و مشکلات نامشخص است. هوبارد برای نشریات InformationWeek، CIO Enterprise، و DBMS مقالاتی نوشته است و نویسنده کتاب های پر فروش “چگونه هر چیزی را اندازه گیری کنیم: یافتن ارزش چیزهای غیرملموس در تجارت” و “شکست مدیریت ریسک: چرا شکست خورد و چگونه اصلاحش کنیم” است.

کتاب «پالس» منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to top