در چهارمین قسمت از فصل دوم پادکست پیآر پروز (PR Pros) به بررسی اهمیت روابطعمومی در سازمانها میپردازیم و سعی میکنیم به این پرسش پاسخ بدهیم که چرا به روابطعمومی در سازمانها به عنوان یک تخصص نگاه نمیشود.
به همین دلیل در این قسمت از پادکست پیآر پروز سجاد موسوی راضی، کارشناس روابطعمومی و رسانه و بنیانگذار پادکست PR Pros به گفتگو با رضا لیاقتورز، کارشناس روابطعمومی، نشسته است. رضا لیاقتورز مدیر روابطعمومی چندین شرکت بوده و سابقه فعالیت در روابطعمومیهای معتبر ایران را دارد.
گفتگو با این پرسش شروع میشود که چه سازمانهایی در دنیای امروز به روابطعمومی نیاز دارند. بعد از پاسخ به این پرسش، گفتگو ما را به سراغ زوایای دیگری از روابطعمومی میبرد و موضوع اهمیت تخصص در روابطعمومی مطرح میشود. رضا لیاقتورز اینگونه بیان میکند که امروز نگاه جامعه به حوزه علوم انسانی به طور کلی، و رشته روابطعمومی به طور ویژه، نسبت به گذشته تغییر کرده است و به همین جهت جایگاه روابطعمومی در سازمانها ارتقاء یافته است.
در بخش دیگری از این قسمت از پادکست پیآر پروز خواهید شنید که برخلاف تصور مدیران سازمانها، فرصتی برای اصلاح اشتباهات در حوزه روابطعمومی نیست و سازمانهایی در عرصه روابطعمومی موفق خواهند بود که بتوانند از روابطعمومی برای پیشگیری و کنترل بحران در سازمان بهره بگیرند و بتوانند افکار عمومی را بوسیله روابطعمومی هدایت کنند. متاسفانه مدیران گمان میکنند که اشتباهات در حوزه روابطعمومی به سادگی جبران میشوند اما باید اذعان کرد که این نگاه، اشتباهی استراتژیک و شایع است.
در بخش دیگری از این گفتگو به این موضوع پرداخته میشود که تجربه و دانش در حوزه روابطعمومی دوشادوش یکدیگر میتوانند فعالان این عرصه را یاری کنند و هیچیک از آنها به تنهایی نمیتوانند راهگشا باشند.
به این اپیزود از پادکست پیآر پروز (PR Pros) گوش دهید و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.
Podcast: Play in new window | Download