لابی‌گری؛ باید یا نباید؟

لابی‌گری؛ باید یا نباید؟

در ادامه بررسی ارتباط با نهادهای دولتی (GR) در اپیزود سوم از پادکست PR Prosموضوع بسیار مهم لابی‌گری را مطرح می‌کنیم. در این اپیزود اهمیت لابی‌گری در سازمان‌ها و در تیم‌های روابط عمومی را مطرح کردیم و چند مثال از فضای لابی‌گری در ایران آوردیم. نکته خیلی مهمی که در فضای لابی‌گری در ایران وجود دارد اینست که لابی‌گری برچسب‌های بسیار منفی دارد، در صورتیکه می‌تواند اینگونه نباشد. لابی‌گران با داشتن اصول و قواعدی در شغل خود می‌توانند این تصویر منفی را بهبود دهند. همچنین اینکه فعالیت‌های لابی‌گری در صورتیکه درون روابط عمومی شرکت‌ها و سازمان‌ها ساختار پیدا کنند می‌توانند نقش موثرتری در روند فعالیت برای دستیابی به اهداف سازمان بازی نمایند.

در این قسمت همچنین فضای لابی‌گری در اروپا و آمریکا و تفاوت‌هایش با لابی‌گری در ایران را به صورت اجمالی بررسی کردیم.

ساسان رئیسیان در سومین اپیزود از پادکست PR Pros داستان «لاو کانال؛ تلاش برای زندگی سالم‌تر» را که به موضوع لابی‌گری می‌پردازد را روایت کرده است.

بعد از شنیدن این پادکست نظرات خود را در توئیتر (@irprpros) و اینستاگرام (@prpros_ir) با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *