قصه روابط عمومی ابر آروان چیست؟

در ششمین و آخرین اپیزود از فصل دوم پادکست پی آر پروز (PR Pros) با هستی شهریزفر، قصه گوی ابرآروان گفتگو کرده ایم. در این اپیزود سجاد موسوی، کارشناس روابط عمومی و رسانه، به همراه مسعود مقصودی، کارشناس روابط عمومی و رسانه پای صحبت های قصه گوی یکی از موفق ترین شرکت های این روزهای ایران نشستیم و در مورد فرهنگ ابرآروان و فعالیت های ارتباطی و روابط عمومی آن گفتگو کردیم.

در ششمین اپیزود از پادکست پی آر پروز (PR Pros) هستی شهریزفر توضیح داد که چرا فرهنگ ابرآروان متفاوت است و از دلایل پذیرش این فرهنگ درون و بیرون از سازمان گفت. او در این قسمت توضیح می دهد که چه تفکری باعث ایجاد چنین فرهنگی شده است و چگونه دانش، مهارت و فرهنگ بیناین گذاران موجب ترویج و ابقای فرهنگ آروانی شده است.

هستی شهریزفر در بخش دیگر این گفتگو فعالیت های ارتباطی و روابط عمومی ابرآروان را تشریح می کند. او در این زمینه روند تصمیم گیری در ابرآروان را می شکافد و بیان می کند که چگونه تصمیمات کلان این شرکت به برنامه های روابط عمومی تبدیل می شوند.

در این قسمت از پادکست پی آر پروز (PR Pros) قصه گوی ابرآروان همچنین به ما می گوید که شیوه ارتباط گیری تیم های مختلف داخلی ابرآروان با یکدیگر چابک، سریع و شفاف است و همین امر موجب بهبود امور داخلی ابرآروان شده است. او همچنین در مورد انتقادها از پشتیبانی ابرآروان پاسخ داد و گفت که تمامی گزارش ها در پشتیبانی در کمتر از دو ساعت پیگیر می شود. هستی شهریزفر تاکید کرد که تمامی نظرات در شبکه های اجتماعی شامل توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین نیز بررسی شده و پیگیری می شود و در صورت لزوم روندهای کاری اصلاح می شود.

قصه گوی ابرآروان در بخش دیگری از این گفتگو توضیح داد که شیوع کرونا چگونه فعالیت های ابرآروان را تحت تاثیر قرار داد و تیم ارتباطات این شرکت چگونه توانست به همکاری تیم فرهنگ بر چالش های این دوران غلبه کند. هستی شهریزفر همچنین موفقیت ها و موانع پیش روی روابط عمومی ابرآروان را در این پادکست بر می شمرد. از شما دعوت می کنیم به این اپیزود از پادکست پی ار پروز (PR Pros) گوش دهید.

موسیقی، روابط عمومی و تبلیغات

در پنجمین قسمت از فصل دوم پادکست PR Pros (پی آر پروز) به سراغ موضوعی رفتیم که در بیشتر سازمان های ایرانی مغفول مانده، موسیقی و اهمیت به کارگیری آن در فعالیت های روابط عمومی و تبلیغات. در این اپیزود از پادکست PR Pros سجاد موسوی راضی، کارشناس روابط عمومی و رسانه و بنیانگذار پادکست PR Pros با علی صدر، خواننده و آهنگساز گفتگو کرده است.

در این قسمت از پادکست به این موضوع می پردازیم که اساسا موسیقی چه جایگاهی در سازمان های امروز کشورمان دارد. تلاش می کنیم دریابیم آیا از موسیقی به درستی در فعالیت های روابط عمومی و تبلیغات در سازمان ها و شرکت های ایرانی بهره گرفته می شود؟ برای پاسخ به این پرسش، علی صدر مثال هایی از استفاده صحیح از موسیقی در روابط عمومی ها و تبلیغات ایرانی و خارجی ارائه می کند.

همچنین در این برنامه به این می پردازیم که از موسیقی در چه بخش هایی از سازمان می توان استفاده کرد و چه اثراتی برای سازمان ها و شرکت ها دارد. در این راستا به مشکلات ساخت موسیقی در روابط عمومی ها و واحدهای تبلیغات پرداخته ایم و از لزوم اشراف سازمان ها به موسیقی از طریق به کارگیری آهنگسازان، و سواد رسانه ای توسط آهنگسازان به گفتگو پرداخته ایم.

علی صدر همچنین در این برنامه از اهمیت تعامل صحیح سازمان ها با آهنگسازان می گوید و تشریح می کند که شیوه صحیح درگیر کردن آهنگسازان در پروژه های روابط عمومی و تبلیغات چگونه باید باشد.

آنچه که اهمیت فراوان دارد اینست که سازمان ها و شرکت های ایرانی از پتانسیل حس شنوایی مخاطبان به درستی بهره نبرده اند و عموما محصولاتی بی کیفیت و بدون هویت در این حوزه ارائه داده اند. شاید بتوان گفت که استفاده از موسیقی و صدا نقطه مغفول مانده در سازمان های ایرانی است.

این برنامه تقدیم می شود به استاد محمدرضا شجریان که صدایشان همواره در یادمان خواهد ماند و آثارشان در تاریخ موسیقی جاودان خواهد بود.

اهمیت روابط­‌عمومی در سازمان­‌ها

در چهارمین قسمت از فصل دوم پادکست پی­‌آر پروز (PR Pros) به بررسی اهمیت روابط­‌عمومی در سازمان­‌ها می­‌پردازیم و سعی می­‌کنیم به این پرسش پاسخ بدهیم که چرا به روابط‌­عمومی در سازمان‌­ها به عنوان یک تخصص نگاه نمی­‌شود.

به همین دلیل در این قسمت از پادکست پی‌­آر پروز سجاد موسوی راضی، کارشناس روابط‌­عمومی و رسانه و بنیانگذار پادکست PR Pros به گفتگو با رضا لیاقت­‌ورز، کارشناس روابط‌­عمومی، نشسته است. رضا لیاقت­‌ورز مدیر روابط­‌عمومی چندین شرکت بوده و سابقه فعالیت در روابط‌­عمومی­‌های معتبر ایران را دارد.

گفتگو با این پرسش شروع می‌­شود که چه سازمان‌­هایی در دنیای امروز به روابط­‌عمومی نیاز دارند. بعد از پاسخ به این پرسش، گفتگو ما را به سراغ زوایای دیگری از روابط­‌عمومی می­‌برد و موضوع اهمیت تخصص در روابط­‌عمومی مطرح می‌­شود. رضا لیاقت­‌ورز اینگونه بیان می­‌کند که امروز نگاه جامعه به حوزه علوم انسانی به طور کلی، و رشته روابط­‌عمومی به طور ویژه، نسبت به گذشته تغییر کرده است و به همین جهت جایگاه روابط­‌عمومی در سازمان­‌ها ارتقاء یافته است.

در بخش دیگری از این قسمت از پادکست پی‌­آر پروز خواهید شنید که برخلاف تصور مدیران سازمان‌­ها، فرصتی برای اصلاح اشتباهات در حوزه روابط‌­عمومی نیست و سازمان‌­هایی در عرصه روابط‌­عمومی موفق خواهند بود که بتوانند از روابط­‌عمومی برای پیشگیری و کنترل بحران در سازمان بهره بگیرند و بتوانند افکار عمومی را بوسیله روابط­‌عمومی هدایت کنند. متاسفانه مدیران گمان می­‌کنند که اشتباهات در حوزه روابط‌­عمومی به سادگی جبران می‌­شوند اما باید اذعان کرد که این نگاه، اشتباهی استراتژیک و شایع است.

در بخش دیگری از این گفتگو به این موضوع پرداخته می‌­شود که تجربه و دانش در حوزه روابط‌­عمومی دوشادوش یکدیگر می‌­توانند فعالان این عرصه را یاری کنند و هیچیک از آنها به تنهایی نمی‌­توانند راهگشا باشند.

به این اپیزود از پادکست پی­‌آر پروز (PR Pros) گوش دهید و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

مذاکره خوب چه ویژگی هایی دارد

سجاد موسوی و مریم تقوی از ویژگی های مذاکره خوب می گویند

در این اپیزود از پادکست PR Pros (پی آر پروز) به گفتگو در رابطه با موضوع مذاکره پرداختیم. در این قسمت، سجاد موسوی، بنیانگذار این پادکست و کارشناس روابط عمومی و رسانه، با مریم تقوی، مدیرعامل شرکت مشاوره راهبردی آرتااندیش، ویژگی های یک مذاکره خوب را بررسی می کنند. اما چرا در این اپیزود به این موضوع پرداختیم؟ چه بپذیریم و چه نه، فعالان و متخصصان روابط عمومی به طور پیوسته در حال مذاکره هستند؛ مذاکره با مدیران درون سازمان برای اجرای طرح ها و پروژه های روابط عمومی، مذاکره با رسانه ها و خبرنگاران، مذاکره با سهامداران و ذینفعان. بنابراین متخصصان روابط عمومی، باید مذاکره کنندگان خوبی باشند. برای همین هم باید ویژگی های مذاکره خوب را بشناسند تا بتوانند از این ابزار قدرتمند به خوبی بهره بگیرند.

اما در این اپیزود از پادکست PR Pros با هم می شنویم که یک مذاکره خوب چگونه آغاز می شود و چگونه باید برای مذاکره در جلسات از پیش تعیین شده خود را آماده کنیم. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات چه ویژگی هایی را باید در خود به عنوان مذاکره کننده تقویت کنیم و در هر بخش از مذاکره به چه شکل خود را مهیا نماییم.

مریم تقوی در این اپیزود سناریوهای مختلف را در مذاکرات شرح می دهد. او همچنین تجربیات تلخ و شیرین و واقعی خود را در این زمینه بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست. در این پادکست در رابطه با ویژگی های مذاکره تلفنی و حضوری خواهید شنید، ضمن آنکه می شنوید تعیین حدود اختیارات مذاکره کننده در جلسات چه تاثیری بر روند مذاکره خواهد داشت و چگونه مذاکره کنندگان در شرکت های بین المللی اختیارات خود را طی مذاکره بیان می کنند.

اگر شما نیز در رابطه با موضوع مذاکره (به ویژه در حوزه روابط عمومی) تجاربی دارید که تمایل دارید آنها را به اشتراک بگذارید زیر این مطلب تجارب خود را برای ما بنویسید و یا با ارسال ایمیل به آدرس info-at-prpros.ir آن را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم در برنامه های بعدی تجارب شما را مطرح کنیم.

در روابط عمومی دیجیکالا چه می گذرد؟

در اپیزود دوم از فصل دوم پادکست PR Pros به سراغ روابط عمومی دیجیکالا رفتیم تا ببینیم در این بخش از این شرکت چه اتفاقاتی رخ می دهد، چه کارهایی انجام می شود و چه برنامه هایی وجود دارد. سجاد موسوی، کارشناس روابط عمومی و موسس پادکست PR Pros به همراه مسعود مقصودی، دکتری مدیریت رسانه، با امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجیکالا، گفتگوی مفصلی انجام دادند.

در بخش ابتدایی این پادکست خواهید شنید که از ابتدای شیوع کرونا در سال 1398 چه اتفاقاتی در دل شرکت دیجیکالا رخ داد و چه تصمیماتی با چه رویکردی در روابط عمومی دیجیکالا گرفته شد. سپس در این گفتگو به این می پردازیم که بزرگترین موفقیت دیجیکالا از نظر مدیر این روابط عمومی در سال های اخیر چه بوده است و چرا. همینطور در مورد بزرگترین شکست روابط عمومی دیجیکالا گفتگو می کنیم.

در ادامه همین گفتگو روایت امیرحسن موسوی را خواهیم شنید از ورود دیجیکالا به عصر شفافیت و نقشی که روابط عمومی در آن بازی کرده است. خواهیم شنید که این سفر پر فراز و نشیب چقدر به طول انجامیده است. به همین خاطر بحثمان را به نقش مدیران دیجیکالا در انتخاب های روابط عمومی سوق می دهیم تا روشن کنیم که در این شرکت مدیران ارشد سازمان چه نقشی در تصمیم گیری های روابط عمومی ایفا می کنند. همچنین مدیر روابط عمومی دیجیکالا تشریح می کند ساختار روابط عمومی در دیجیکالا چگونه است.

امیرحسن موسوی در انتهای این پادکست مهارت های مورد نیاز برای فعالیت در حوزه روابط عمومی را تشریح می کند و توضیح می دهد که افرادیکه قصد ورود به این عرصه را دارند چرا باید این مهارت ها را داشته باشند.

گفتگوی سجاد موسوی، مسعود مقصودی، و امیرحسن موسوی را در دومین اپیزود از فصل جدید پادکست PR Pros بشنوید و نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

گرافیک و روابط عمومی

در نخستن اپیزود از فصل دوم پادکست PR PROS به سراغ موضوع گرافیک رفتیم که عموما در روابط عمومی های کشور به درستی استفاده نمی شود. قدرت گرافیک به قدری است که می تواند موجب برنده شدن شرکت ها و سازمان ها در بازی بشود، اما به دلیل صرفه جویی در هزینه ها، نداشتن درک صحیح از موضوع گرافیک، و بسیاری عوامل دیگر روابط عمومی های ایرانی نمی توانند از قدرت گرافیک به شکل کامل بهره بگیرند. برای بررسی اهمیت موضوع گرافیک در روابط عمومی، شیوه بهبود کار روابط عمومی ها با گرافیست ها و نمونه های خوب و بد استفاده از گرافیک در کشور با کوروش قاضی مراد، گرافیست و خوشنویس، گفتگو کردیم. سجاد موسوی راضی، کارشناس روابط عمومی و رسانه، میزبان برنامه دیگری از پادکست PR PROS است و شما را به شنیدن این قسمت دعوت می کند.

آنچه در این پادکست خواهید شنید: گرافیک برای روابط عمومی ها چه ضرورتی دارد، مثال هایی از تجربیات خوب و بد گرافیست ها با روابط عمومی سازمان ها، مدیران روابط عمومی چه چیزی باید در مورد فعالیت های گرافیکی بدانند، گرافیک برای روابط عمومی هزینه است یا سرمایه گذاری، آیا شرکت ها به برند بوک نیاز دارند، برای ارتباط بهتر گرافیست ها و روابط عمومی چه کارهایی باید بکنیم.

موضوع گرافیک و روابط عمومی شاید موضوع تازه ای نباشد اما سازمان ها و شرکت های ایران به خصوص در بخش روابط عمومی، به قدری در این بخش ضعیف عمل می کنند که ناچار شدیم به بررسی دلایل آن بپردازیم. این قسمت شروع بررسی ما در حوزه گرافیک و روابط عمومی است و حتما در فصل های بعدی از پادکست PR Pros این موضوع را به صورت جدی تر و عمیق تری بررسی خواهیم کرد.

ساخت پادکست PR Pros تلاشی است برای گفتگوی فعالان حوزه روابط عمومی، آگاه سازی افرادی که در سازمان ها بر واحد روابط عمومی تاثیرگذارند، و همچنین پلی است برای انتقال تجربه خبرگان، فعالان و بزرگان صنعت روابط عمومی به علاقمندان به حوزه روابط عمومی.