روابط عمومی و اعتمادسازی

طی سال 1398 در ایران اتفاق هایی رخ داد که باعث شد به بررسی یکی از کلیدی ترین و مهم ترین ارکان روابط عمومی بپردازیم؛ اعتمادسازی. سجاد موسوی، مشاور روابط عمومی و رسانه، به همراه امیر بشیرنژاد، کارشناس رسانه، به بررسی اهمیت اعتمادسازی در شرکت ها و سازمان ها پرداختند. در این قسمت از پادکست PR Pros به نقش فعالان روابط عمومی در اعتمادسازی می پردازیم، و ارتباط میان ساختار رسمی شرکت ها و روابط عمومی، و از سوی دیگر روابط عمومی و مخاطبان یا مشتریان را بررسی کردیم.

قسمت پنجم- ساختار روابط عمومی

در این قسمت از پادکست PR Pros سجاد موسوی، مشاور رسانه و روابط عمومی، با مجید بوجارزاده، مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، در مورد ساختار روابط عمومی این شرکت، همچنین تجربه های آقای بوجارزاده در شرکت ملی گاز ایران و نیز جایگاه روابط عمومی در سازمان های ایرانی و عملکرد آنها گفتگو کرده است. در این قسمت از پادکست PR Pros تجربه ها و مثال های شنیدنی از فعالیت های روابط عمومی های بزرگترین شرکت های ایرانی می شنوید.

قسمت چهارم- مدیریت بحران در روابط عمومی

در این قسمت از مجموعه پادکست های Pr Pros موضوع مدیریت بحران در روابط عمومی ها را بررسی می کنیم. مهمان این برنامه حسین خواجه جعفری، استاد دانشگاه و کارشناس رسانه است. مسعود مقصودی، کارشناس رسانه و روابط عمومی، در کنار سجاد موسوی، کارشناس رسانه و روابط عمومی به بررسی این سئوال می پردازند که آیا روابط عمومی ها با بحران های خاصی در سازمان ها و شرکت ها روبرو هستند و یا درگیر همه بحران های سازمانی می شوند. همینطور وقوع بحران در سازمان های رسانه ای در این برنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

استراتژی روابط عمومی

در سومین قسمت از پادکست های ماهانه PR Pros، موضوع استراتژی روابط عمومی بررسی می شود. در این گفتگو خواهید شنید که ضرورت استراتژی روابط عمومی چیست، چرا شرکت ها و برندهای ایرانی دچار ضعف در تدوین استراتژی های روابط عمومی خود هستند، چه راهکارهایی برای طراحی استراتژی روابط عمومی وجود دارد، و اینکه یک استراتژی مطلوب از چه بخش هایی تشکیل شده است.

گفتگوی مسعود مقصودی، مشاور رسانه ای و روابط عمومی، را با زهرا واحد، مشاور استراتژی ارتباطی و رسانه ای، و سجاد موسوی، مشاور رسانه ای و روابط عمومی پیرامون ضرورت استراتژی روابط عمومی بشنوید.

قسمت دوم- تغییرات جدید اینستاگرام و برندها

در این شماره از پادکست های ماهانه PR Pros سجاد موسوی (مشاور رسانه ای و روابط عمومی) همراه با پوریا اسلامپور (مشاور دیجیتال مارکتینگ)، سیده سمیه صادقی (مشاور تولید محتوا در فضای مجازی) از ایرلند، و مسعود مقصودی (مشاور رسانه ای و روابط عمومی) به بررسی تغییراتی که اینستاگرام قصد دارد در سال 2019 میلادی در نحوه نشان دادن لایک ها ایجاد کند پرداخته اند. در ابتدای این گفتگو دلایل پنهان کردن لایک ها در اینستاگرام بررسی می شود و سپس اثرات این کار بر تولید محتوای اینفلوئنسرها و برندها ارزیابی می شود. در همین حال، نحوه تعامل تولیدکنندگان محتوا و برندها در بخشی از این برنامه بررسی شده است. سمیه صادقی نیز از تحولاتی که در ایرلند (به عنوان یکی از کشورهای پایلوت در این تغییر) از نزدیک شاهدش بوده است، توضیحاتی ارائه می کند.

سلبریتی سازی- قسمت اول

  در این برنامه از PR Pros در کنار دکتر حمید ضیایی پرور و مسعود مقصودی به بررسی موضوع سلبریتی سازی  و تعامل سلبریتی ها با روابط عمومی پرداختیم. مسائلی مانند روایت در سازمان و لزوم همسو بودن سلبریتی ها با برنامه های روابط عمومی سازمان ها  و برندها، عامل های تعیین کننده در انتخاب سلبریتی ها برای کمپین های روابط عمومی و تبلیغات و برخی از نمونه های خوب و بد استفاده از سلبریتی ها در  کمپین های روابط عمومی در این گفتگوی دو بخشی مطرح شد. شما در اینجا قسمت اول این گفتگو رو خواهید شنید و خواهش می کنم حتما قسمت دوم را هم گوش بدهید که موضوعات مهم و جذابی هم در آنجا مطرح می شود.

سلبریتی سازی- قسمت دوم

 در بخش اول گفتگو با موضوع سلبریتی سازی و نقش روابط عمومی ها در کنار دکتر حمید ضیایی پرور و مسعود مقصودی به تفاوت بین سلبریتی و اینفلوئنسر پرداختیم، نقش سلبریتی ها را در فرهنگ سیاسی و غیره بررسی کردیم و در نهایت به اهمیت روایت در سازمان و همسو بودن سلبریتی با این روایت پرداختیم. در بخش دوم این گفتگو با میهمانان برنامه اهمیت روایت در سازمان، فعالیت های روابط عمومی و تعهد برند و سلبریتی و … پرداختیم. امیدوارم به این بخش هم گوش بدهید و نظرات خودتان را با ما مطرح کنید.