فصل ششم پادکست PR Pros (پی آر پروز) به موضوع چالش های تامین نیروی کار متخصص ارتباطات اختصاص دارد. در این فصل تلاش می کنیم تا این موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کنیم. اپیزود دوم این فصل به موضوع مهارت های مورد نیاز متخصصین ارتباطات می پردازد.
در اپیزود دوم ششمین فصل از پادکست PR Pros همراه می شویم با مژده باقری، مدیر روابط عمومی پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، و والا یزدانی، کوچ و مشاور کسب و کار، ارتباطات و بازاریابی تا موضوع مهارت های مورد نیاز نیروی کار ارتباطات را بررسی کنیم و از تجربیات آنها بشنویم.
این اپیزود را می توانید هم اکنون در کستباکس و شنوتو بشنوید. همچنین صفحات ما در اینستاگرام، لینکدین و ایکس (توئیتر) را دنبال کنید تا در جریان آخرین برنامه های پادکست قرار بگیرید.
دومین اپیزود در ششمین فصل از پادکست PR Pros با حمایت اینترنت نامحدود زیتل تقدیم شما می شود.
مژده باقری و والا یزدانی در این اپیزود با بیان مسیر شغلی خود، مهارت هایی را بررسی می کنند که کارشناسان و مدیران ارتباطات سازمانی باید به آنها تسلط داشته باشند. هر دو مهمان این اپیزود از پادکست PR Pros معتقدند که مهارت هایی که مدیران ارتباطات سازمانی باید داشته باشند با مهارت های کارشناسان این حوزه متفاوت است.
همچنین، والا یزدانی تجربه روزنامه نگاری برای کارشناسان ارتباطات سازمانی را مفید می داند و معتقد است که افرادی که با این تجربه وارد حرفه ارتباطات می شوند دارای خلاقیت بیشتری هستند. مژده باقری نیز که خود، همانند والا، از روزنامه نگاری پا به عرصه ارتباطات گذاشته است، بیان داشت که مهارت روزنامه نگاری گرچه مهم ولی اصولا ناکافی است.
مژده باقری معتقد است که کارشناسان حوزه ارتباطات سازمانی باید مدیریت استرس داشته باشند و در کنار آن با ارتباط با رسانه ها، و برگزاری رویداد آشنا باشند. از سوی دیگر، والا یزدانی اظهار می کند که مدیران ارتباطات باید کل نگر باشند و بتوانند همه جوانب ارتباطی کسب و کار خود و اقدام های آن را در نظر بیاورند، حال آنکه کارشناسان این حوزه نیازی به این مهارت ندارند و باید جزء نگر بوده و عملیاتی تر از مدیران فکر کنند.
مژده باقری، مدیر روابط عمومی پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، بر این باور است که کارشناسان و مدیران ارتباطات سازمانی باید در سطح بالایی مدیریت زمان داشته باشند. والا یزدانی، کوچ و مشاور کسب و کار، ارتباطات و بازاریابی نیز معتقد است که کارشناسان ارتباطات سازمانی باید مشاهده گر بوده و مبانی برندینگ را بدانند.
در همین حال، مژده باقری ارتباط با رسانه ها را یک امر بلند مدت و پایدار می داند و معتقد است که کارشناسان و مدیران ارتباطات سازمانی باید به این امر اشراف داشته باشند. او معتقد است که ارتباط با رسانه ها بر مبنای تعاملات انسانی شکل می گیرد و سازمان ها، به ویژه کارشناسان و مدیران ارتباط سازمانی باید وجهه انسانی روزنامه نگاران را درک کنند تا روابط آنها شکل بهتر و پایدارتری پیدا کند.
والا یزدانی بر این باور است که کارشناسان ارتباطات سازمانی باید به مهارت هایی نظیر شناخت مخاطب، شناخت فرایندهای ارتباطی و رسانه ای، و شناخت بحران تسلط داشته باشند. او معتقد است که این مهارت ها، مهارت های کلیدی برای کارشناسان ارتباطات سازمانی است.
در ادامه این اپیزود مهمانان از مهارت های مورد نیاز مدیران ارتباطات سازمانی و روندهای اشتباهی که در بازار کار شکل گرفته است سخن گفتند. والا یزدانی، کوچ و مشاور کسب و کار، ارتباطات و بازاریابی اظهار کرد که مدیران ارتباطات سازمانی باید در درجه نخست هوش هیجانی بالایی داشته باشند. او می افزاید این مدیران باید دارای تفکر راهبردی بوده و شناخت عمیق ذینفعان سازمانی، و تسلط بر مذاکره و تدوین راهبردهای سازمانی، شناخت کافی از اقتصاد، کسب و کار، و زنجیره تامین داشته باشند. والا یزدانی تاکید می کند که این مدیران ارتباطات سازمانی هستند که وظیفه تدوین شرح شغل های مورد نیاز تیم های خود را دارند و همینطور آنها هستند که باید استراتژی ارتباطات سازمانی را با همراهی کارشناسان بنویسند.
در همین حال، مژده باقری، مدیر روابط عمومی پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، نیز گفت که مدیران ارتباطات سازمانی باید به زبان بدن تسلط بالایی داشته باشند، زبان فارسی را خوب بشناسند و همچنین آموزگاران خوبی برای سازمان های خود باشند چراکه مسئولیت هدایت تیم های خود و آموزش سخنگویان سازمانی را بر عهده دارند.
هم اکنون می توانید به اپیزود دوم در فصل ششم پادکست PR Pros در پادگیرهای کستباکس و شنوتو گوش دهید.
این اپیزود با حمایت اینترنت نامحدود زیتل تقدیم شما شده است.